اطراف تهران مناطق خوش آب و هوا و کوهستانی زیادی وجود دارد. این مناطق می‌توانند مقصد گشت و گذاری یک روزه محسوب شوند. روستای خمده یکی از این مقاصد تفریحی روزهای تعطیل است که چشمه‌ای به همین نام در آن وجود دارد و برای آبتنی در روزهای گرم تابستان گزینه مناسبی است.

چشمه خمده

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: جاذبه اصلی روستای خمده، چشمه آب معدنی و استخر منحصربه‌فرد و کمیاب آن است که در حاشیه روستا قرار دارد. استخری پر از آب خنک و شفابخش که «خموبه» یا «بی خامبو» نیز نامیده می‌شود.

نام مقصد: چشمه خمده

نشانی: بزرگراه شهید بابایی، جاده فیروزکوه، زرین شهر

چطور برویم: در ۲۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه، مسیر زرین‌شهر را ادامه دهید تا به روستای خمده برسید.

امکانات: رستوران، کافه، پارکینگ عمومی

مناسب برای: خانواده

معرفی: چشمه آب معدنی خمده از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی روستایی به همین نام است که در یک کیلومتری روستا قرار دارد.

چشمه‌ای با آب معدنی

استخری پر از آب خنک که «خموبه» یا «بی خامبو» نیز نامیده می‌شود، در کنار چشمه وجود دارد. آب زلال این استخر بزرگ، از چشمه‌ خمده تامین می‌شود. در ساخت استخر از هیچ‌گونه مواد و مصالح غیرطبیعی استفاده نشده و همه عناصر تشکیل‌دهنده آن بومی و طبیعی هستند. آب چشمه و استخر خمده قابل‌شرب نیست. آب‌تنی در این چشمه، استخر طبیعی و خنک شدن در آب جویبارهای منشعب از این چشمه، تابستان‌ها گردشگران زیادی را راهی طبیعت این محدوده می‌کند. مسیر روستا پرپیچ و خم و زیبا است و هر گردشگر خوش‌ذوق و طبیعت‌دوستی را جذب عکاسی و تماشا و تحسین طبیعت می‌کند. این مسیر با خط راه آهن تهران مازندران موازی است و در طول آن قطارهای عبوری نظر مسافران را به خود جلب می‌کنند.

خمده، چشمه‌ای با استخر طبیعی

کد خبر 876241
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    0 1
    چند میگیرن